Para para para...Az harcamak için kendinize sormanız gereken 5 soru

Konu tüketim, konu gereksiz harcamalar ve hepsine araç "para"
Bir taraftan büyük evlerimize sığamıyor, bir taraftan almaya devam ediyoruz.
Bir taraftan borcum var diye şikayet eden dostunuzun elinde en son model cep telefonu gözünüze çarpıyor ve bitmeyen lüks harcamaları..
Sanki mecburmuş gibi alışveriş yapıyoruz, sürekli alışveriş yapmamız gerektiği bize empoze ediliyor.

 "Mutluluk" eşyaya endekslenmiş durumda. Reklamlar, magazin haberleri, yeni pazarlama akımları hep aynı şeyi yapıyor. Zihnimizin içinde bir yerlerde aradığımız mutluluğun "yeni" eşyalarda olduğuna inanıyoruz.

Hele Tv'de gördüğüm akıllara zarar yeni bir program var ki...Erkekler eşlerini sanayiye götürür gibi burnunu kaldırtıyor, yanaklara, göz kenarlara botoks sıktırıp ve tabi kıyafetlerini baştan aşağı yeniliyorlar. Format gereği eşin gardrobunda ne varsa hunharca atılıyor.
Çok izleyemedim, içim almadı ama izleyip de unutamadığım bir bölüm oldu . Koca kişisi karısının kıyafetlerinin neredeyse çoğunu attı. Neden dedi, sunucu kız.. Gerekçe yenisi gelsin, 3 yıl oldu ona bu elbiseyi alalı sıkıldım.. Atın gitsin. Yüksek paralara alınmış, gece elbiseleri, hiç giyilmemiş, az giyilmiş ne varsa şımarıkça fırlatıp attı . Şahsın maddi durumu da öyle ahım şahım değildi bu arada, hani . Hoş olsa da bu durumu haklı  göstermezdi diye düşünüyorum.
Şahsen üzerime oluyor ise, yırtığı vs. si ile giyilmez durumda ise pek çok kıyafetim dolapta yerini bekliyor. Hani  insan arada sıkılır anlarım ama hem çok para ver, hem kısa sürede çöpe at benim mantığım pek almadı. 
Neyse herkes istediğini yapmakta özgür, ama böyle yaşayıp bir yandan da ay sonunu getiremiyoruz diye kara kara düşünenler var ise durup düşünmek de fayda var.
Para ve ekonomi konularında benim takip ettiğim beğendiğim bir isim var Özlem Denizmen. 
Bu konulara kafa yormuş halkı bilinçlendirmeyi şiar edinmiş bir genç ve güzel kadın. ŞIK da neden bunları vurguladım, çünkü parasını ekonomik harcayanlardan.
Kolay değil bu devirde tutumlu olabilmek, öyle çok reklam, kampanya ve hatta sübliminal mesajlar var ki bize al al diyen. Minimalist akımlar, sade yaşam akımları da var bir yandan ama öteki daha güçlü. Giyime kuşama az harcayan ünlü kişileri görünce  hayret ediyoruz, haber konusu oluyor. Paraları var ama neden öyle yapıyorlar derseniz mesela Facebook patronu Mark Zuckerberg'in yanıtı basit: " Kafamı o işlerle meşgul etmek, ne giysem diye düşünmek, bunun için extra paralar harcamak istemiyorum . Parayı daha "getirisi " olan işlere harcıyorum diyor. Mesela yardım etmek gibi...Getirisi insanlık ..Daha ne olsun.
Gelelim sadede Özlem Denizmen diyor ki bir şey satın alırken kendinize şu soruları sorun 
  • Bu bir istek  mi? İhtiyaç mı?
  • Evde bundan var mı??
  • Alırsam kaç kere kullanırım? 
  • Bütçemde buna yer varr mı?
  • Borçlanmaya değer mi?
Deneyin bakalım ne olacak, yine de gereksiz, kısa sürede bir kenara atacağınız şeyler alacak mısınız ;)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mantra Nedir? Ne İşe Yarar?

Evde Sağlıklı Çikolata Yapımı

Diyetkapımda ile ilk detoks denemem