Hem keyifle içilen hem cildi temizleyen, gözenekleri sıkılaştıran mucize "Türk Kahvesi"

Çok sevdiğim  kahvenin cilde faydalarını öğrendiğimden beri, fırsat buldukça içtiğim kahvenin kalan telvesini cildime maske yapıyorum.
Cilde etkilerini daha efektif şekilde görmek için haftada 1-2 kez düzenli uygulanması öneriliyor, ben çok düzenli yapamasam da, bu maskeyi ne zaman yapsam keyif alıyorum, çünkü  aromaterapik özelliği ile kahve bakım yaparken, duyulara da hitap ediyor. 


Cildi temizleyip, gözenekleri sıkılaştıran, doğal yoldan granüler yapısı ile peeling yapan böylece siyah nokta sivilce oluşumunun önüne geçen, cildi yumuşacık yapan kahvenin cilt maskesi olarak çeşitli uygulama yöntemleri var.

İlk önce benim uyguladığım en pratik tarifi veriyorum.
  • Sadece kahve telvesi ve çok az zeytinyağını karıştırıp cilde dairesel hareketlerle sürüyoruz. Kahve kurumaya başlayınca ılık su ile yıkıyoruz. Gözenekler sıkılaşana kadar bu maske uygulabilir.

  • Peeling etkisini arttırmak için kahve telvesine 1-2 çay kaşığı esmer şeker ilavesi yapabiliriz.

  • Sıkılaştırıcı etkisini kuvvetlendirmek için 2 çay kaşığı doğal balı biraz ısıtıp kullanıyoruz, ve yine telve ile karıştırıp cilde uyguluyoruz.15 dk kadar ciltte  kalabilir.
Not: Cildiniz yağlı ise maske içeriklerine 1-2 çay kaşığı limon ekleyebilirsiniz. Cildiniz yağlı ise yine bir miktar yoğurt, ya da saf zeytinyağı ekleyebilirsiniz.
Ayrıca önerim maskeleri temizledikten sonra günlük nemlendiricinizi sürüp bakımı tamamlamak ;)

Deneyenler yorum yazarsa çok sevinirim.

İşte bu da benim kahveli halim :)
Bu sefer telve döküldü, biraz az sürmüş oldum siz biraz daha bol uygulayabilirsiniz :)



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mantra Nedir? Ne İşe Yarar?

Bilmem Kaç Adımda Tuvalet Eğitimi...Bez Bırakma Denemeleri ve "Mutlu Son" :)

Evde Sağlıklı Çikolata Yapımı