Koşun Kaçırmayın Kara Cuma İndirimleri ya da Black Friday "Dedikleri" Aslında Nedir?

Bundan 2 yıl öncesine kadar duymamıştım. Bu yıl da posta kutuma düşen elektronik alışveriş sitelerinin Black Friday indirimlerine, baktım bu yıl Carrefour bile katılmış.

Öncelikle Amerika'da ve ardından Kanada ve İngiltere'de Şükran Günü'nün hemen ertesindeki Cuma gününü kutsal! alışveriş manyaklığı günü olarak kutlanıyor. Özellikle teknolojik ürünlerde, tekstil de ve diğer pek çok üründe ciddi indirimlerin yapıldığı bugün de ekonomi de şahlanıyor gerçekten sadece 1 günde büyük rakamlarla cirolar, harcamalar gerçekleşiyor. O güne özel izin alan Amerika'lıların sayısı her gün artıyor, çünkü kolay değil mağazaların önünde yatıp, indirimli ürünü kapmak için efor sarfetmek gerekiyor.

Peki neden Kara?

İki sebebi var deniyor. Birisi daha kargalar işe gitmeden, sabahın kör karanlığında o gün dükkanlar açıldığı için black friday denmiş olması.

Diğer 2. sebebi biraz daha trajik, o da insanların o gün alışveriş için birbirini mecazi değil gerçek anlamda ezmesi! Aman evlerden ırak!

Black Friday ( Kara Cuma) Kavgası


Aşağıdaki videoda gerçekleşmiş en kötü Black Friday kazaları var.

Bugün de başkaları adına utandık denebilir pek ala. Gerçekten buna değer  miydi?
Ne %40 %50 indirimle  play station almak için diğer müşterilere biber gazı sıkan kadını, ne polisin müdahalesine rağmen elinden tv'yi bırakmayan adamı, ne de 80 yaşında bu sıraya girip ezileni, karnı burnunda geleni ve de bu izdihamı anlamak münkün değil.

İnternet siteleri de bugüne özel indirimler yapıyor, gidin efendi gibi oradan yapın alışverişinizi değil mi ama? Yaşasın sanal alışveriş. Hatta aslında yaşasın sadelik, yaşasın az ve özle yetinebilme..Bknz. tüketim çılgınlığı NASIL da zararlı,  insan hayatına bile mal olabiliyor. Videodaki yaşananlar gerçekten korkunç ve utanç verici, muhtemelen o hengamede sağlıklı düşünebilme yetilerini kaybediyorlar. Yoksa aklı, zihni yerinde bir insan evladının yapacağı işler değil.


İndirimlere karşı değilim bayılırım ama bu noktaya gelecekse aman bize de bulaşmasın bu salgın. Bu arada eski bir bankacı olarak, bugüne özel rakamları kıyaslamaları çok merak ettim ama bulamadım.

Yorumlar

  1. Tam bir tüketim kültürü realitesi. :D

    YanıtlaSil
  2. bizde maalesef bu tarz indirim dönemleri gerçeği yansıtmıyor. bu yüzden genellikle es geçiyorum.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fiyatı yükseltip indiriyorlar diye biliyorum. Bir zamanlar sürekli ama sürekli alışveriş yapardım evlenmeden önce :) evlilik, ardından ilk çocuk, sonra 2. derken baya baya azaldı, şimdi alışverişlerim ihtiyaçtan öteye pek geçmiyor.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mantra Nedir? Ne İşe Yarar?

Bilmem Kaç Adımda Tuvalet Eğitimi...Bez Bırakma Denemeleri ve "Mutlu Son" :)

Evde Sağlıklı Çikolata Yapımı